1 min
0

Review Pixum Pocket Album

11/26/2012
1 min
0
Alweer een paar maanden geleden introduceerde albumdrukker Pixum een klein en handzaam albumpje: het Pocket Album. Ik had wel interesse in zo'n klein album en heb er eentje besteld. Het leek me vooral handig om eens wat eigen werk mee te kunnen nemen om ook echt fysiek te laten zien. Niet iedereen weet immers precies wat je doet. Een iPad heb ik niet altijd bij me en op de iPhone je foto's laten zien... Dat is voor een paar foto's leuk, maar verder niet. Review Pixum Pocket Album Het Pocket Album is een lekker klein formaat album, van de bekende afmetingen 10x15 cm. Een prima formaat dus om in je tas te hebben, of zelf in de binnenzak van je jas te steken. Review Pixum Pocket Album Zoals je wellicht op de foto's al kunt zien wordt het boekje afgedrukt om een mat soort papier. Geen glossy dus. Persoonlijk vond ik het wel jammer dat dit ook niet aangeboden werd. Daarin was geen keuze. Het grootste nadeel van dit album vind ik de rug. Ik weet daar niet de precieze benamingen voor, maar zoals je op de foto hieronder kunt zien is het een soort van verlijmd. Review Pixum Pocket Album En op de middelste foto is goed zichtbaar wat het gevolg daarvan is: het boekje kan niet vlak open liggen. Het ontwerpen van dit album is echt een makkie: gewoon één foto per pagina, er zijn maximaal 26 pagina's beschikbaar. Geen gedoe met opmaak dus. Handig wel als weggevertje. En voor de prijs hoef je het niet te laten: voor slechts € 7,95 kun je dit boekje laten maken.

Conclusie

Een handig klein en gemakkelijk te produceren meeneemalbum waar een leuk aantal foto's inpassen tegen een aardige kleine prijs. Echter: de verlijmde rug waardoor het album niet vlak open kan liggen, en in mindere mate het ontbreken van de mogelijkheid van glossy papier maken het geen topper.